FAQ

FAQ

Welkom op onze FAQ-pagina! Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over onze producten, diensten en bedrijf.
Door tweedehands kantoormeubilair te kopen, bespaar je kosten en voorkom je dat bruikbaar materiaal op de afvalberg belandt. Gebruikte meubels zijn dus duurzamer én voordeliger. Hierbij lever je uiteraard niet in op kwaliteit: al onze tweedehands meubels worden uitvoerig gecontroleerd en schoongemaakt.
Er zijn bij onze meubelzaak onder andere tafels, akoestische meubels, bureaustoelen en archiefkasten verkrijgbaar. Hierbij heb je de keuze uit meubels van verschillende merken in diverse kleuren. Zo vind je zeker het tweedehands kantoormeubilair dat bij het interieur van jouw bedrijfspand past.
Bij R&M Kantoor- en Designmeubilair streven we ernaar om jouw tweedehands kantoormeubilair binnen vijf à tien werkdagen te leveren. Je krijgt bij aanschaf altijd de precieze levertijd te weten. De bezorging regelen we helemaal zelf, waardoor je verzekerd bent van aandachtige en efficiënte levering.
Een ergonomische bureaustoel ondersteunt je lichaam en je rug het beste. Deze soort stoelen zijn vaak verstelbaar, zodat je de onderdelen kunt verstellen voor optimale ondersteuning van je lichaam. Dit verkleint de kans op rugklachten. Je voeten moeten bijvoorbeeld op de grond staan om je onderrug te ontlasten. De rugleuning moet zich net onder je schouderbladen bevinden en zo ingesteld zijn, dat je rechtop in een hoek van 90 graden kunt zitten.
We spreken van een ergonomische bureaustoel als de stoel de juiste zithouding stimuleert. Dit houdt in dat onderdelen als de zithoogte, zitdiepte en de hoogte van de armleuningen instelbaar zijn, zodat je ze aan kunt passen aan jouw lichaam. Je kunt rechtop zitten met je rug tegen de leuning en je voeten plat op de grond, je armen rusten op de leuningen in een hoek van 90 graden en er zit een vuistbreedte tussen het einde van de zitting en je knieholte.
Om thuis te werken, heb je een ergonomische bureaustoel nodig. Deze stoel ondersteunt je lichaam optimaal in de juiste zithouding, waardoor je onder andere klachten aan je rug, nek en schouders voorkomt. Ergonomische stoelen zijn vaak verstelbaar, zodat je de armleuningen, hoogte en diepte aan jouw lichaam kunt aanpassen.
De armleuningen zijn een onderschat, maar essentieel onderdeel van een ergonomische bureaustoel. Correct ingestelde armleuningen voorkomen pijnlijke, gespannen schouders. Ze moeten gelijk zijn aan of net lager zijn dan de hoogte van je bureau, zodat je armen in een hoek van 90 graden rusten.
De kosten van een ergonomische bureaustoel hangen onder andere af van het materiaal en het merk. Er zijn stoelen die meer dan 1000 euro kosten, maar je vindt ook modellen voor 300 euro of minder. Wij bieden ergonomische bureaustoelen aan voor ieder budget. Denk eraan dat een hogere prijs niet altijd een indicatie is van kwaliteit. Het is echter belangrijk voor je gezondheid om in een kwalitatieve stoel te investeren, dus probeer ook niet te zuinig te zijn.
We spreken van circulair kantoormeubilair als het gemaakt is van duurzaam materiaal dat gerecycled kan worden als het product als geheel niet meer bruikbaar is. Zo wordt het materiaal opnieuw gebruikt. Dit maakt de cirkel rond, doordat we zo veel mogelijk materiaal blijven gebruiken en er geen of zo min mogelijk afval ontstaat.
Als je circulair kantoormeubilair koopt, bespaar je kosten en voorkom je dat bruikbaar materiaal weggegooid wordt. Gebruikte meubelen zijn dus niet alleen voordeliger voor jou, maar ook voor het milieu. Er hoeft namelijk geen nieuw product gemaakt te worden van nieuwe grondstoffen. Ons circulaire meubilair voldoet uiteraard nog aan een hoge kwaliteitsstandaard. Zo laat je als bedrijf zien dat je waarde hecht aan duurzaamheid terwijl je kosten bespaart zonder dat de meubels er gebruikt uitzien.
De kosten van circulair kantoormeubilair verschillen per meubelsoort en per merk. Een grote kast van een A-merk kost immers meer dan een stoel van een minder populair merk. In ons assortiment vind je circulair kantoormeubilair in iedere prijsklasse. Je betaalt altijd minder dan voor een nieuw meubel, zonder in te leveren op kwaliteit.
De juiste kantoorinrichting draagt bij aan efficiëntie en concentratie. Je hebt bijvoorbeeld ergonomisch meubilair nodig, je moet zorgen voor een goede akoestiek en het geheel moet er professioneel uitzien. In ons aanbod vind je alles wat je nodig hebt voor een praktische, efficiënte en stijlvolle inrichting van je kantoor.
Je richt jouw kantoor overzichtelijk in met simpel en praktisch meubilair. Een goede akoestiek is ook een belangrijk onderdeel van een overzichtelijke kantoorinrichting, omdat een slechte akoestiek een negatieve invloed heeft op productiviteit. In ons online aanbod en in de showroom vind je al het meubilair dat je nodig hebt.
Om genoeg licht in het kantoor te krijgen, zijn hoge en brede ramen een goede oplossing. Als je niet in de gelegenheid bent om grote veranderingen door te voeren in de kantoorinrichting, kunnen de juiste lampen ook uitkomst bieden. Hierbij is het belangrijk dat ze niet te fel zijn, maar wel genoeg licht geven. Licht is namelijk belangrijk voor optimale concentratie en dus voor productiviteit.
Onze collectie nieuwe kantoormeubelen bevat onder andere lampen, kabelgoten, archiefkasten en bureaus. Hierbij heb je de keuze uit verschillende formaten en materialen. Ga voor stijlvol designmeubilair of kies voor een praktisch, simpel meubel. Bij ons ben je in ieder geval verzekerd van een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
Hoeveel nieuwe kantoormeubelen kosten, is onder meer afhankelijk van het merk en het soort meubel. Een designontvangstbalie is immers duurder dan een bureaustoel die niet van een populair merk komt. In ons aanbod vind je nieuwe kantoormeubels in diverse prijsklassen. Zo voorzie je jouw kantoor van het beste meubilair, ongeacht je budget.